Dag 34 - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van Marloes Valkering - WaarBenJij.nu Dag 34 - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van Marloes Valkering - WaarBenJij.nu

Dag 34

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

22 December 2013 | Zuid-Afrika, South Africa

Afgelopen week hebben we weer veel gedaan.
Dinsdag was er, door dezelfde foundation die de school uniforms voor de kinderen regelt, een kerstfeest voor alle kinderen en huismoeders georganiseerd. Ze kregen cadeautjes, entertainment en natuurlijk weer lekker eten. Alle kinderen zagen er prachtig uit, en ook wij waren dit keer gelukkig op de hoogte van de dresscode :).
Donderdag was het heerlijk weer! Denise en ik hebben hier gelijk gebruik van gemaakt en zijn met een groep kinderen naar het zwembad geweest. De kinderen vonden het geweldig en ook wij hebben er van genoten! Dit zijn ontzettend leuke dingen om te doen tijdens de vakantie, dus ik ben blij dat het weer eindelijk een beetje mee zit.
’s Avonds hadden we voor de oudere kids een kampvuur georganiseerd. Gezellig met z’n allen gezeten en marshmallows gegeten, heerlijk!
Ook vrijdag hebben we een goede dag gehad, de dag gevuld met waterspellen. ’s Avonds heb ik pannenkoeken gebakken voor m’n huisje, ben er echt ruim 2 uur mee bezig geweest, maar ze vonden het heerlijk!
Zaterdag waren we vrij met wederom super lekker weer. Twee vrijwilligers gingen naar Ushaka (een plaats in Durban) met 2 kinderen van het project, ze vroegen of wij mee wilden. Nou dat wilden wij wel! Ushaka ligt aan het strand, dus handdoek in de tas en gaan!
Ushaka is echt een onwijs mooie plek, ik waande me echt in Afrika. Meteen in het begin zagen we een Zuid-Afrikaanse dans. Mannen en vrouwen in lapjes stof en veren waren wild aan het dansen, en Denise en ik werden getrakteerd in een soort Zuid-Afrikaanse lapdance. We waren een klein beetje geshockeerd maar het was wel heel leuk.
Daarna lekker geluncht, cocktails gedronken en op het strand neergeploft. Nog een heerlijke duik genomen in de zee, die helaas snel werd verstoord door een kwal die me met z’n tentakels te pakken kreeg en me stak. Ik als hypochonder meteen in paniek naar de lifeguard om te vragen of ik dood ging. Nee grapje, dat vroeg ik niet, maar ik kreeg er wel een spulletje op gespoten om de pijn wat te verlichten.
Aan het eind van de dag nog gezellig met z’n allen wat gedronken en toen naar huis gereden. Op de terugweg best wat schokkende beelden gezien. Mensen die bij de auto komen bedelen, ook kinderen, een zwerver die op de grond ligt. Denise en ik hebben ons ook opgegeven voor de trip ‘Durban by night’, waar we nog meer van dit soort situaties zullen tegenkomen.

Ik krijg veel vragen over het overlijden van Nelson Mandela, of we daar nog veel van meekregen. Nou, ik kan jullie vertellen dat jullie er waarschijnlijk meer van hebben meegekregen dan wij. We hebben soms wat op de radio gehoord, maar verder hebben we geen TV of krant (een krant zou sowieso een beetje zinloos zijn aangezien het in het Zulu is). We wilden de begrafenis graag zien en we mochten TV komen kijken bij m’n huismoeder, maar toen we kwamen was ze er niet en toen we later terugkwamen was de begrafenis zo goed als afgelopen. Er is wel een film over Nelson Mandela, die willen we graag gaan zien.

  • 22 December 2013 - 13:32

    Riet Vis:

    Marloes, ik ga vanavond naar de film over Nelson Mandela: Long walk to freedom. Ik zal een beetje aan je denken. Wat heerlijk dat je ook af en toe de tijd hebt om te genieten van het strand zon en cocktails. Ik wens je een heel indrukwekkende kerst en voor 2014 veel gezondheid en natuurlijk liefde en warmte. Dat zal wel goed komen.

  • 22 December 2013 - 14:57

    Henk:

    Dag Marloes,
    Weer een mooi verhaal van jou. Ik zal eerst even wat vertellen, als bioloog, over kwallen. Wat zijn het toch verschrikkelijke beesten als zij jouw rust verstoren in zee. Verder valt het wel mee, toch. Moet jij je niet meer zorgen maken over de wat grotere en indrukwekkender dieren, je heb al oog in oog gestaan met tijgers en olifanten en je zeurt over een kwalletje. Soms begrijp ik het leven niet; hypochonder!
    Een mooie kerst voor jou. Heel veel plezier met het laatste restje van je vakantie en dan weer gauw aan het werk in en nabij Durban.
    Groet, Henk

  • 23 December 2013 - 10:41

    Herma:

    Hè lieverd,
    Fijn,dat je ook in de vakantie leuke dingen kunt doen. En ach....een kwal komt de pret bederven. Zal een jaloers type zijn, hij wilde ook een knuffel van je!! Voor jou, Denise, de moeders, kinderen en vrijwilligers van het project hele fijne, warme kerstdagen. Hoe mooi is het de kerstgedachten te delen met deze mensen die het met wat minder moeten doen. Geef ze allemaal maar een kerstknuffel! ( kost wat tijd...)
    Liefs, Herma

  • 23 December 2013 - 20:37

    Carin Van Tricht:

    Hoi Marloes
    heerlijk te lezen dat je zo geniet. ja je maak wat mee daar in Afrika.
    Wij willen jou en Denise hele fijne kerstdagen toe wensen en een geweldig 2014
    groetjes Ben en Carin

  • 24 December 2013 - 14:05

    Gea:

    Heey Marloes

    Lekker genieten daar.
    Hele fijne Kerstdagen en een geweldig nieuwjaar!
    Vanuit een zeer regenachtig Waarland de groetjes.
    Het lijkt hier wel herfst.

    Gea

  • 24 December 2013 - 18:26

    Stefanie:

    Fijne kerst lieverd, hoop dat je mijn cadeau een beetje leuk vind :)
    dikke knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, South Africa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2014

Dag 92

09 Februari 2014

Dag 85

23 Januari 2014

Dag 66

11 Januari 2014

Dag 54

29 December 2013

Dag 41
Marloes

Volg mij en Denise in Zuid Afrika!

Actief sinds 15 Nov. 2013
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 7804

Voorgaande reizen:

15 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: