Dag 41 - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van Marloes Valkering - WaarBenJij.nu Dag 41 - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van Marloes Valkering - WaarBenJij.nu

Dag 41

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

29 December 2013 | Zuid-Afrika, South Africa

Zondag, 29 december 2013, dag 41.

Geen witte kerst, geen regen kerst, een wind kerst, geen storm kerst, maar nee: een ZONNIGE kerst! HA! Hoe vinden jullie dat? Ik vond het geweldig. Het zweet klotste onder onze oksels vandaan en we gleden van onze stoelen zo warm dat het was, maar super leuk om kerst zo een keer mee te maken!
We begonnen 1e kerstdag met een lekker ontbijtje met alle vrijwilligers. In de zon, lekkere broodjes, fruit, glaasje sap, helemaal goed! Daarna gingen we naar een kerstdienst in de kerk, die eigenlijk om 10.00 zou beginnen maar bijna een uur uitgesteld werd omdat de priester koffie aan het drinken was? Goed, dat kan hier dus allemaal. De dienst zelf vond ik eerlijk gezegd niet heel leuk. Het was allemaal in het Zulu dus ik snapte er geen bal van. Soms werd er zo nu en dan wat gezongen, dat vond ik wel heel mooi. En aan het eind traden een aantal kinderen op, ze speelden het kerstverhaal na, dat was wel echt super leuk.
Na deze kerstdienst hadden we met alle vrijwilligers een kerstlunch bij de Gavin en Linda (de oprichters van het project). Dit was echt onwijs lekker! Pompoen, aardappeltjes, groenten, rijst, bloemkool, noten, beenham, kalkoen: alles er op en eraan! We hadden er allemaal zoveel van gegeten dat we allemaal geen trek meer hadden in het avondeten. Dus uiteindelijk bestond ons kerstdiner uit een soepje en wat chipjes. Niet heel feestelijk, maar het was wel gezellig!
Tweede kerstdag hebben we doorgebracht op het strand. Hoe tof is dat! Jammer genoeg was het uiteindelijk niet heel erg zonnig, maar wel heerlijk warm dus prima te doen!
’s Avonds zijn we uit eten geweest, om toch nog een beetje in de kerstsferen te blijven.
Mijn Zuid-Afrikaanse kerst werd helemaal feestelijk door een heel kerstpakket uit Nederland. Niels (de vriend van Denise) is hier voor 2 weken en had van mijn familie en van Jeff kerstkaarten en cadeaus meegebracht, echt zo leuk! Dit maakte mijn kerst net even wat feestelijker :).
De rest van de week hebben we gewoon weer ons vakantieprogramma gedraaid. Het is echt lastig steeds weer nieuwe dingen te bedenken, maar nu het weer steeds beter is kunnen we lekker vaak naar het zwembad.
Laatst hebben we ook een keer koekjes gebakken met de kids, vonden ze erg leuk! Als ze iets kunnen eten is het al snel goed.
Kinderen krijgen hier sowieso echt wel goed te eten hoor, sommige kinderen hebben hier zelfs overgewicht dus dat zegt genoeg lijkt mij.

In mijn huisje geniet ik nog steeds het meest, daar heb ik het meest persoonlijke contact met de kindjes. Het jongste kindje in mijn huis (4 jaar) is echt ’n beetje mijn favoriet. Na het douchen smeert hij altijd crème op, en tegenwoordig wordt ik ook uitgebreid ingesmeerd, hij is dan echt helemaal blij en trots als hij klaar is, so cute!

Van ’t weekend ging ik met Nynke (een vrijwilliger van een ander project die voor een weekje bij ons was omdat ze anders op haar project alleen zou zijn), Denise en Niels naar Ushaka. Lekker geluncht en gechillt op het strand, echt weer even een vakantiegevoel. Helaas sloeg het weer snel om dus toen zijn we maar een cocktailtje gaan drinken, heel vervelend.
Zondag was ’n super rustig dagje. Iedereen was weg of op een trip dus Nynke en ik waren alleen. Omdat het koekjes bakken met die kids zo’n succes was besloten we dit ook voor onszelf te doen! Heeeel leuk, en erg lekker!

  • 01 Januari 2014 - 20:11

    Herma:

    Hè lieverd,
    Weer eens wat anders, Kerst aan het strand! En de combinatie van cocktails met eigen gebakken koekjes....mmm het water loopt me in de mond! Vakantie bijna voorbij en dan weer aan de slag op school. Genoeg ge-chillen-gedaan dus. Veel plezier en een dikke kus.

  • 12 Januari 2014 - 16:27

    Rina:

    Even aan het bijlezen hoor. Erg leuk, zo'n warme kerst dus.
    :-) Mooizo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, South Africa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2014

Dag 92

09 Februari 2014

Dag 85

23 Januari 2014

Dag 66

11 Januari 2014

Dag 54

29 December 2013

Dag 41
Marloes

Volg mij en Denise in Zuid Afrika!

Actief sinds 15 Nov. 2013
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 7805

Voorgaande reizen:

15 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: