Dag 11 en 12. - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van Marloes Valkering - WaarBenJij.nu Dag 11 en 12. - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van Marloes Valkering - WaarBenJij.nu

Dag 11 en 12.

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

02 December 2013 | Zuid-Afrika, South Africa

Zaterdag, 30 november 2013, dag 13.
Marloes: “Ik ga NOOIT bungeejumpen, echt NOOIT, NO way. Denk maar niet dat IK dat ga doen”. En daar stond ik dan, bij worlds biggest gorge swing, met 165 meter vrije val. Held die ik ben. Waar was ik in GODSNAAM aan begonnen!!
Met een groepje meiden van het project heb ik vandaag de Oribi Gorge trip gedaan.
Dit is een trip door een natuurgebied met allerlei mooie gebergtes, dieren en een prachtige omgeving.

We begonnen met de swing. Het was gelukkig heel mooi weer, dat maakte het extra mooi. We hadden een geweldig uitzicht, niet dat ik daar op dat moment heel veel aandacht aan besteedde, ik was voornamelijk bezig met moed verzamelen. Veel tijd had ik hier niet voor want voor dat ik het wist stond ik aan de rand van de berg waar ik van af zou springen.
165 meter vrije val, gevolgd door een swing.
Het was echt ZO gaaf, ik ben echt ontzettend blij dat ik het heb gedaan. Zoiets kan natuurlijk nooit meer, en daarnaast gingen alle andere meiden ook en ik kon natuurlijk niet achterblijven.
Ik heb tijdens die vrije val nog even gedacht: Wanneer komt die swing? Wanneer komt die swing? WAAR IS DIE SWING?! En gelukkig kwam die al heel snel en voelde ik dat ik veilig vast zat. Het was echt een onwijs gave ervaring!!
Verder bracht deze trip ons mooie uitzichten, 2 overhellende rotsen waar we toffe foto’s op hebben gemaakt, en een tocht door een natuurpark, waar we wilde zebra’s en giraffes en nog wat andere beesten hebben gezien.
Een onwijs leuke dag gehad!


Zondag, 1 december 2013, dag 14.
Vandaag voor de tweede keer in dit weekend m’n leven op het spel gezet, waaghals die ik ben, met shark cage diving! Met een kooi de zee in om haaien te spotten!
We moesten vroeg opstaan, want ’s ochtends heb je de meeste kans om haaien te zien. Eenmaal aangekomen moesten we op een bootje (wij hadden echt een grote stevige boot verwacht, maar nee, het was een rubber speedbootje? Eh, oke..) zo’n 8 km varen, om vervolgens een kooi het water in te laten waar wij in konden om de haaien te spotten.
Ik had er super veel zin in, maar toen ik die vinnen boven water zag, moest ik toch wel even slikken. Maar eenmaal in het water was alle angst verdwenen, het was zó ontzettend gaaf om die beesten van zo dichtbij te kunnen zien!
Het viel me mee hoe groot ze waren. Ik dacht zelf zo’n 2 meter, maar onze gids vertelde dat die beesten zo’n 3 tot 3,5 meter waren. Hoe dan ook: een onvergetelijke ervaring!
Eenmaal weer in de boot op de terugweg besefte ik mij dat ik zo aan het genieten ben. Het is onwijs gaaf om dit soort dingen te mogen en kunnen doen.
Toch voelt het soms ook wel een beetje gek. Op de weg naar het shark cage diving toe reden we langs een sloppenwijk. Die mensen hebben gewoon niks, en ik heb geld om al dit soort toffe trips te kunnen doen. Het is dan soms wel eens moeilijk om er van te genieten. Toch doe ik dit wel, ik ben hier waarschijnlijk maar één keer in m’n leven, dus ik wil er alles uithalen wat er in zit.
Daarnaast is het fijn dat ik naast al deze mooie ervaringen nóg een mooie en goede ervaring op kan doen, namelijk het werken met de kinderen.

Al met al, een mooi, goed en indrukwekkend weekend gehad!

  • 02 December 2013 - 18:14

    Pelin:

    Leuke ervaringen! Geniet ervann

  • 02 December 2013 - 18:53

    Stefanie:

    Wauw! ik wil ook!!
    Prachtige foto's!

    Dikke kus

  • 02 December 2013 - 19:24

    Sanne :

    Ik heb je zojuist weer even een mail gestuurd hoor, ;) ;) ;) maar ik wil graag ook even in het openbaar bekend maken dat ik ontzettend trots op je ben!! WIE HAD DAT NOU VERWACHT, Loes van een berg aan een touwtje en tussen de haaien..

    En wat is het prachtig daar! Geniet lekker lieverd xxxx

  • 02 December 2013 - 20:00

    Rina:

    Wauw! Fantastisch zeg!
    Zeg nooit nooit is maar weer waarheid gebleken!

  • 02 December 2013 - 20:36

    Margareth:

    Engerd die je bent. Ik wist niet wat ik las en zag. Maar ook wel weer super natuurlijk.Dikke kus, Mam

  • 02 December 2013 - 21:12

    Riet Vis:

    Marloes, ik wist dat je een kanjer was, maar dat je ook een heldin bent had ik niet verwacht. Heb je nu alle enge dingen gedaan of staan er nog meer op je lijstje???
    Veel groeten vanuit een, een beetje koud, Nederland en van de Til

  • 02 December 2013 - 21:21

    Gea:

    Gaaf hoor Marloes, lekker genieten!
    Groetjes Gea

  • 02 December 2013 - 22:13

    Henk:

    Dag Marloes,
    Wat kun jij dromen realistisch onder woorden brengen.
    Of heb je het toch echt meegemaakt?
    Dat ik in het weekend vast heb gezeten in een achtbaan en vervolgens heb spookgereden van Alkmaar naar Akersloot, valt helemaal in het niet bij jouw avonturen, vind je ook niet?
    Wat leuk om alles te lezen!
    Groet,
    Henk

  • 06 December 2013 - 16:25

    Jos Smit:

    ben zo trots op je kanjer je bent heel goed bezig wijffie. leuke foto s loes!

  • 08 December 2013 - 10:36

    Herma:

    Superwoman! Verder gaan dan je eigen grenzen...wat een durf!
    Liefs en een knuffel.

  • 08 December 2013 - 13:12

    Michelle:

    Loe! Ik ben eindelijk weer helemaal up to date! Maar echt super gaaf om te lezen allemaal!
    En ik zag op fb al het filmpje langskomen! OMG, ik wist niet wat ik zag!!!!! ik dacht serieus dat je een ander had gefilmd maar het zelf écht NIET zou doen haha!!
    Vind het echt super goed wat je allemaal doet daar, wel jammer van de langere vakantie inderdaad, maar die tijd zal vast ook snel voorbij gaan! Ben TROTS op je loe!!! :D :D

    Dikke kus
    Mies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, South Africa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2014

Dag 92

09 Februari 2014

Dag 85

23 Januari 2014

Dag 66

11 Januari 2014

Dag 54

29 December 2013

Dag 41
Marloes

Volg mij en Denise in Zuid Afrika!

Actief sinds 15 Nov. 2013
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 7806

Voorgaande reizen:

15 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: